lördag 6 mars 2010

Vilken dag!

Vilken dag vi har haft i dag! Klockan på ringning för att åka på utställning i Sollentuna. Jag hade absolut inga förväntningar på dagen så gissa om jag blev förvånad när Hugo började med att vinna juniorklassen med ett CK. Domaren som var från England sa till mig flera gånger att Hugo "was a very very nice and goodlooking young man". Stolt blev jag ju såklart! Dessutom Hugos första off utställning. Freddy sladdade in i sin öppenklass och blev trea. Bra resultat med tanke på att det var många fina hundar med. Jag tror att det var första gången någonsin som han vann över Harry som blev reserv...Hugo in i ringen igen för att tävla i bästa hanhund där han blev fyra! Mycket nöjd! Han förlorade sedan mot juniortiken, men vad gör det?? Favorittjejerna från Loppekassa fick också fina kritiker, Ippon var väldigt fin tycker jag...
Grabbarnas kritik finns här Hugo och Freddy
Jag måste också passa på att säga vad mycket trevliga o goa människor man träffar "bara" genom att ha köpt Borderterrier, det är jättekul!
Nåja - Efter detta for vi hem och lämnade lite två- och fyrbenta, blev upphämtade av Christopher för att åka in till Gärdet med Sarah, Fredrik och Harry. En underbar dag på alla sätt! För att inte tala om vädret! Solen skiner och det börjar kännas att det är vår på G. Tack Stine o Fredrik för att vi fick köpa Hugo! Hoppas att jag får bilder från dagen utav någon som fotade :-)
Nu ska vi strax ha Marianne o Tommy med barn på middag...och se på Melodifestivalen.

3 kommentarer:

stine & fredrik sa...

Grattis grattis til fina resultat =)
Så det blir inget återkjöp nu ;) hihi jag kommer ihåg någon som vilja lämmna ha tillbaka imorse.... HIHI

Agnes sa...

Hej och GRATTIS till fina resultat!
Det verkligen strålade glädje och dj-lar anamma om er!Kul att träffas, hoppas vi ses snart igen!
Bilderna kommer som ett litet platt paket på posten! ;-)
Hälsa vovvarna/ Maria och Agnes

Anonym sa...

Grattis från västeråsarna
på kennel Duzznizz