onsdag 13 juli 2011

Jag är ett geni!

Alltså, jag är så smart!! I alla fall om jag får säga det själv.
Killarna är ju klockrena i grytet, det som är haken är nålsögat. De blir så ivriga och blåser upp sig vilket gör särskilt den liggande omöjlig för dom att ta sig igenom. Freddy är på gränsen att tycka det är tråkigt då han aldrig får komma in i kitteln vilket gör att han nästan inte ens bryr sig. Han vill ju verkligen ta grävlingen. Inte fjanta runt i gångar och nålsögon.
Ett tips jag fick var att göra ett eget nålsöga som är ca 1 cm större än den i grytet och träna med den. Så att de får in tekniken i lugn o ro.
Sagt och gjort, Niclas har äntligen kommit hem med en 13x18x40cm gång. Den är alltså egentligen bara 1 cm större på den enasidan (måttet i gryt ska vara 13x17cm)
Nåja, hur som helst tänkte jag att jag skulle testa klicker för att se om det funkade, bara att få dem att förstå hur de ska ta sig igenom. Freddy blir ju så taggad så fort han ser en klicker, "nu ska vi jobba" ser man hur han tänker (jag tror det i alla fall) Det gick fort att klicka in Freddy, stående var inget problem, han rusar rakt igenom. Liggande går numera också men han behöver slipa på tekniken, han har lite bråttom och behöver lugna sig lite och slappna av.
Hugo tyckte inte att Frolic var tillräckligt motiverande för att klicka in själva delen att ta sig igenom nålsögat. Men jag kunde i alla fall klicka in en liten del med honom.
Okej, plan B. Skippa klickern, den har ju faktiskt gjort lite nytta trots allt men behöver nu bytas ut.
Ta fram rävskinnet och testa. Hugo hade inga problem med varken stående eller liggande med den metoden. Han rusar igenom både stående o liggande. Så nu vet jag att Hugo inte har några som helst problem med just det. Jag tränade en ganska kort stund i går men är jättenöjd.
Kvällen avslutades med cykelträning, de behöver träna upp mer kondition för att orka jobba i grytet, särskilt om det är varmt.

Inga kommentarer: