söndag 15 januari 2012

Whats up?

Det har väl inte hänt så mycket sista veckan annat än att vi alla har börjat jobba igen efter julledigheterna.

Förra veckan var Mathias, Niclas, Hardy och Freddy på landet och byggde på Mathias och Angelicas hus.
Jag, Angelica, Casper och Hugo åkte ut på torsdagen efter Angelica slutat jobbet.
På fredagen lyckades Hugo smita ut genom dörren och få med sig Freddy på en fyra timmars jaktturné.
Freddy och Hardy går ju alltid lösa...Freddy sticker ingenstans så länge inte Hugo är lös.
Vilket han ju lyckades fixa själv när han smet ut genom dörrn, han är snabb vid de tillfällena.
Dom hade säkert jättekul och jag hörde Hugo länge och ofta men kunde inte placera var de var någonstans.
Jägarna hade lite mer koll och talade om att de hade setts två byar bort. Skogsvägen är det inte så långt som det låter och tack o lov verkar de inte ta sig nära vägen när de är på rymmen.
Hur som helst så kom de tillrätta under eftermiddagen. Tur var väl det! Vad de hade gjort får vi aldrig reda på :-)

Nästa vecka ska vi på första träffen för Räddningshund jag och Hugo. Det ska bli jättekul! Och vad som är ännu roligare är att en av Freddyvalparnas ägare är en av de som håller i det denna gång.
Jag gick ju med Freddy för två år sedan och han föll främst på att han inte hade tillräckligt stort intresse för människor. Jag tror också att han gav upp i vissa moment för att han inte var tillräckligt motiverad.
Han hade i övrigt ett superbeteende! Freddy är verkligen en tuff och orädd hund som tar sig fram överallt i vilken miljö som helst utan att tveka...
Nåja, det ska bli spännande att se vad Hugo visar. Han har ju ett betydligt större intresse för människor, han är inte lika tuff som Freddy så det ska bli spännande att se hur han är i alla miljöträningar. Han har ju en extrem arbetslust och kanske den kan få komma till sin rätt nu?
Han har ju i alla fall ett avklarat MH med gk skott han också
Jag längtar! För även om Freddy inte kom vidare för två år sedan så hade vi otroligt roligt på de förträffar som var inför provet.

Ja annars har det väl som sagt inte hänt så mycket...Jo just det, Hugo är inbjuden till terrierklubbens egna lilla tävling för de som blivit BIR/BIM under deras tävlingar under 2011. Domaren var hemlig i inbjudan men i går såg jag att det var Cindy som kommer att vara domare...jag måste ringa henne i morgon och höra vad hon säger...det är ju ingen officiell tävling heller.

Jag är ju förstås nyfiken på hur det går för Ester och längtar efter klara tecken på att hon är dräktig.

Inga kommentarer: