onsdag 27 maj 2015

Vilda flyttar in!

Efter jobbet i fredags åkte jag till Ulla och Tomas på kennel Ottercap i Stora Mellösa för att hämta hem vår nya efterlängtade valp "Vilda".

Jag har varit där några gånger och hälsat på men inte haft en aning om vilken valp det skulle bli. Svårt att välja!

Som vanligt var det lika trevligt (och gott) att komma hem dit och det blev mycket prat och så småningom ett val av tik.
Vilda - Ottercap Like A Lady. En superfin grizzletik som fick följa med hem.

Resan på 45 minuter till landet gick bra! Hon låg i sin väska på passagerarsätet fram och pep lite i början men somnade efter en stund.
När vi kom fram till landet så var Per o Cissi m barnen, mamma o Ola samt Freddy o Hugo på plats.
Hon var ganska försiktig och undrade nog var hon hamnat, men det gick jättebra! Freddy är så snäll och tyckte nog att hon var ok. Hugo höll sig på behörigt avstånd.

Hon sov som en stock bredvid mig hela natten och jag vaknade vid halv sju av att någon bet mig i näsan.
Jag bar ut henne och hon gjorde vad hon skulle sedan somnade vi om en stund.

Efter första natten kunde man tro att hon bott hos oss hela livet. Så himla cool och trevlig.

Nu har det gått fem dagar och det går jättebra! Hon är så duktig och kavat, mycket energi men har heller inga problem att koppla av. Kissa och bajsar gör hon ute och har det har knappt hänt en enda gång att hon gjort ngt inne. Hugo närmar sig sakta medans Freddy är hennes absolut bästa kompis! Han är så jäkla snäll och har ett tålamod som borde ge honom något pris. Men han har ju gått igenom Hugo som valp och överlevt det så det kommer nog gå bra med Vilda också.

Igår kväll kom vi hem till stan och hon träffade husse o lillhusse för första gången. Hon testade även att klättra i och kampa med gardinerna i köket.
Det gäller att ha koll på vad hon gör för det går fort :-)

En riktig liten pärla!











1 kommentar:

Unknown sa...

Så fin. Passande namn, och en härlig sommar framför er.