söndag 30 augusti 2009

Veckans som gått

Ja i går var det ju Ostkanten och premiär för Hugo i utställningsringen. Han tävlade mot 8 andra små killar, inklusive brorsan Kasper. De var såå duktiga o söta, domaren dock att Hugo var för svart. Kritiken för Hugo
Freddy visades av Angelica i går. De är så fina tillsammans, han tycker ju så mycket om henne. Han slutade som reserv i kk. Kritiken för Freddy
En reflektion under dagen är att jäkla vilket temperament och liv det är på många hundar i rasen. Mycket gruff.
Freddy är som en liten ängel i jämförelse.

Roligast av allt i går var att Hugos mamma Ippon, pappa Luppe, syrran Aiko och brorsan Kasper var där!
Det blev mycket bus och lek och prat om hundarna.

I veckan gick Freddy ett viltspår som legat 22 timmar, det är längsta liggtiden hittills. Snacka om att han fick jobba :-) Det var så att han började leta efter klöv under granarna...men han klarade av det till slut utan större problem. Måste hinna lägga fler sådana om jag ska anmäla till ordinarie prov i september.
Hugo ska också få börja testa lite spår med klöv nu tänkte jag.

Nästa helg är det utställning - igen - ja jag vet... Men det är en liten valputställning som Hugo och jag ska åka på i Botkyrka så det är inte ens långt bort.








Kasper, Ippon, Aiko, Luppe & Hugo

1 kommentar:

Sarah sa...

Hej på er! Trist domare!!! Men huvudsaken är ju att Hugo får mer erfarenhet innan det gäller på riktigt! =D Fin är han ialla fall. Hoppas er helg varit bra! Jag lägger länk till er sida om det går bra? Kramar!