söndag 15 november 2009

Funderar...

I morse åkte vi hemifrån kvart i sju för att åka på inoff utställning i Örebro. Jag hade nog inte tänkt att det skulle vara så långt att åka när jag anmälde oss och inte heller räknat med att vi skulle fara från Stockholm utan från landet...Vi kom fram i sista sekund och det var bara att springa ut med Hugo. Strax efter så skulle han ju in igen för att tävla mot bästa tiken. Sedan ut och byta nummerlapp och hund för då var det Freddys tur. *puh*
En bra erfarenhet fick jag med mig och det är att inte komma sent till utställning! Jag var skitstressad och det kändes lite tråkigt. Det gick ju bra ändå för Hugo stackarn som skulle in först...Freddy var väl inte i toppform för dagen, enligt domaren, även om samma domare gav han väldigt fin kritik tidigare i höst. Men jag tycker att han visar upp sig bra. Men jag får träna mer själv, i veckan var jag och Angelica på handlerkurs och det blir fler sådana, finns massor att lära. Förövrigt så var dagens utställningslokal bedrövlig! Så trångt mellan de pyttesmå ringarna, som i vårt fall såg ut som en liten miniatyr löparbana, jättesmal?? Ingen utställningslokal jag känner för att rekomendera...
Vi kom ju hem tidigt i alla fall så hundarna kunde glädja sig åt att springa lösa i skogen med sina kompisar i två timmar. För deras del en bra avslutning på dagen.
Nästa helg är det visst dags igen för utställning, i Eskilstuna dock. Sista innan mässan i december.
Här finns hundarnas kritik Hugo och Freddy

1 kommentar:

Sarah,Yoggi&Harry sa...

Hej på er!!! Det suger verkligen att komma sent till en utställning, allt känns bara jobbigt efter det... Men kul att det gick bra. Jag gillar inte att ställa inomhus... Hundarna brukar inte gilla underlaget heller, då får man ta lite sockerdricka på tassarna så får de bättre grepp... Ses vi i Sthlm? kramar!!!