söndag 16 maj 2010

Fint besök

I helgen har vi haft fint dambesök!
Jag hämtade Kiwa i fredags förmiddag eftersom vi skulle låna henne i helgen.
Kiwa är 8 månader och yngst av de tre tikar som ägs av Stine & Fredrik som är Hugos uppfödare och har Kennel Loppekassa.
Nästa helg ska jag ta med Kiwa på Årets Border (på egen risk Stine!) så det var ju himla bra att hon fick vara med oss innan.
När jag kom hem med henne i fredags var det som att släppa lös en jag vet inte vad...Freddy satt och såg ut som att han undrade var det var för något som drog förbi honom i full fart fram och tillbaka. Han såg nästan yr ut.
Hugo var också lite fundersam. Vilket yrväder :-)
Det har gått jättebra att ha henne. Hon har hjälpt till med det mesta här hemma, bland annat att plantera blommor. Kiwa en riktig liten sötnos som bland annat charmat min kompis Marita så pass att hon tänker paxa en lite tjej efter Kiwa - om hon nu kommer att få några valpar i framtiden.
Hon blev såld på rasen och en Bordertjej verkar nu vara mer poppis än till och med mina små söta killar. Marita har varit inne på att så småningom skaffa sig en hund, kanske blir det en Border?

Hugo har varit riktigt sur och gått och sett mest besvärad ut hela helgen och ignorerat henne så mycket som möjligt. Ibland verkar han ha glömt bort sig och börjat leka med henne tills han liksom kommit på sig att - näe, henne ska jag inte leka med. Han samlade till och med alla sina pinnar på gräsmattan och låg o passade dom så hon inte kunde ta någon.
Hon har ju tagit alla hans platser både i soffan, i Caspers knä framför tv:n, på golvet vid diskbänken och bredvid matte i sängen, ha ha ha...
Freddy däremot har varit väldigt gullig och verkar ha ansträngt sig för att hon ska ha det bra o trivas.

Nu är det bara att se fram emot Årets Border nästa helg, det ska bli riktigt trevligt. Tyvärr missar jag Stockholm International, en rugby turnering som Casper ska delta i men det kommer flera.









1 kommentar:

Freddy the dog sa...

Ja jag ska visa alla tre, det blir spännande att se hur det kommer att gå :-) Det kan behövas ett Lycka till! Nja det räcker gott med två st Border Terrier, men jag lånar gärna in en extra då o då...