måndag 3 maj 2010

Premiär för spöken och cyklar

I fredags kväll var jag o Marita ute o promenerade med hundarna. Vid ett ställe som vi passerade dök det upp fyra betonglejon på ett torg. Hugo blev så rädd och skällde på de där stackars lejonen som inte kunde försvara sig. Han var helt galen. Jag gick fram och klappade lejonen men han var lika rädd ändå. Han vägrade närma sig dom utan stod bara och skällde. Jag la inte ner mer energi just då utan vi gick därifrån.
Dagen efter tog jag och Niclas en promenad igen förbi lejonen för att se om han blev lika rädd, det blev han. Jag tog fram en godis och vips så satt han på det ena lejonet.
Så var det problemet löst :-)
I går var det premiär för en cykeltur med Hugo. Det kändes som att jag gav mig ut på ett självmordsuppdrag men det gick hur bra som helst! Vi mötte dock inga vilda djur som äventyrade turen. Skönt, för det hade kunnat gå hur som helst. Jag tror att han tyckte det var kul. Tyvärr har jag inte varit så bra på att fota så jag har inget nytt att lägga upp.
I morgon ska Hugo gå ett spår motsvarande anlagsprovet med Marion, det ska bli kul att se hur det går. Jag tror att det kommer att gå bra. Sedan är det bara att anmälla till det riktiga. Skulle verkligen vilja ha alla prov klara så han får ett viltspårschampionat innan säsongen är över.
Själv har jag anmält mig till hundinstruktörsutbildning! Det ska bli så kul! Ett års utbildning som jag ska gå tillsammans med Sarah. Vi startar i augusti.
Nu ska jag dra på en promenad i skogen!

1 kommentar:

Sarah sa...

Hej kära vän! Det finns många farliga typer i samhället, tur att Hugo räddar dig... =D Det var så roligt att träffa dig idag, hoppas att vi får lika kul imorgon. Lycka till i spåret, såkert inga problem! Kramar!