måndag 25 oktober 2010

Höst

För en vecka sedan var vi på öppenträning på söder med BTS i Stockholm tillsammans med Ridgeback Stockholm. Trots regn och riktigt höstväder var det 10 hundar med ägare som kom. Bra jobbat. Stine och Johanna är så himla duktiga och Stine har verkligen fått fart på BTS i Sthlm. Det händer massor av roliga saker! Tur vi har henne!

I går var vi på "Öppet hus" på vårat superduper braiga hunddagis! Det serverades kaffe o kakor och vi fick tillfälle att träffa hussar & mattar till grabbarnsa kompisar och några nya mattar & hussar som var nyfikna och kanske ville låta sina hundar börja där. Hugo & Freddy verkar trivas jättebra på dagis. Ja fick Freddy bestämma själv skulle han nog helst vilja vara hemma med Matte på dagarna, men han tycker nog att det är ganska kul ändå på dagis. Jag vet inte om jag skrivit det men Hugo har fått en stooor Riesenschnauzer dam till vän, de är tydligen riktiga polare. Ester, som killarna delar "rum" med tycker att det är lite stökigt när Hugo & Freddy busar, har jag hört. Men hon saknar dem när de är lediga...

Efter dagis igår for vi till skogs på en toppenpromenad i ett ganska regnigt men vackert höstväder. Vi hittade en bra sandslänt (som jag faktiskt verkligen har letat efter!) som de fick springa upp o ner i, det var nog riktigt jobbigt. Och bra träning! Själv satt jag uppe och Niclas nere så sprang de emellan, smart va?

I dag har jag jobbat hemma, det bästa med det är våra långa morgonpromenader. I morse tog jag några bilder med den ganska dåliga mobilkameran, men det gör inget, dom poserar glatt(?) ändå :-)
I eftermiddags for jag och Christopher till favvoskogen med hundarna och i dag fick även Hugo springa lös. Hugo like!

1 kommentar:

Camilla. V o Isac sa...

Hej, ni verkar ha haft det bra! Fina bilder på grabbarna. Jag är verkligen inte igång med min blogg... Hm!
Krama hundarna fr oss