tisdag 5 oktober 2010

Dagispremiär

I går var det dags för killarna att börja på dagis.
Eftersom Niclas har fått nytt jobb och inte kommer att ha samma möjlighet att ha med Hugo på dagarna och att det samtidigt öppnade ett alldeles nytt hunddagis precis där vi bor, beslöt vi oss för att både Freddy & Hugo skulle få börja där. Så i går slog dörrarna upp till nystartade Hundvy.
Glädjande fick vi veta att även Ester, bordertik som är släkt med Freddy, skulle börja där samtidigt.
Killarna verkade nöjda både när jag lämnade och hämtade i går. Det känns bra!
Samma sak i morse när jag lämnade, Hugo hade väldigt bråttom in. De två delar "rum" med Ester, som tydligen gillar att vara med killarna.

I onsdags morse i förra veckan var det dags för nytt spår i Ökl som dessvärre inte gav några 1:or denna gång. Hugo tyckte att det var mycket roligare att springa runt och leta på egen hand efter något helt annat intressant än att spåra. Jag var där en halvtimma innan start med kaffe för att coola ner honom innan start, tips från coachen Marion, men den dagen hade det ingen större betydelse.
Freddy började lite slarvigt i spåret men gick bra större delen och jobbade bra. Men som sagt, ingen 1:a. Det verkade vara mycket viltstörningar den morgonen, domaren hade gått spåret efter oss och hennes hund hade också haft problem med spåret. Men jag fick beröm av domaren att jag läser hundarna mycket bra! Det är bra feedback som jag tar till mig.

I kväll skulle jag och Christopher åka på träning i Tanto som Stine o Johanna håller i, men jag känner att jag är på väg att bli smittad av alla tusen baciller som far runt på jobbet och kurerar mig hemma i soffan istället. Vi hoppas på nästa tillfälle om två veckor.

Till helgen är det dags för nästa block på Hundens Hus, en helg full med valpar :-D

Inga kommentarer: