söndag 10 april 2011

Premiärhelg

I torsdags, efter jobbet, mötte jag upp Anna & Peggy för att lämna över Freddy i deras vård! Så spännande och allt har gått jättebra! Vi har fått rapporter löpande och jag har inte hunnit skicka ett enda sms och frågat eftersom Anna hela tiden hunnit före :-) I dag när vi for hem från landet hämtade vi vår lilla älskling och det har verkligen inte gått någon nöd på honom! Jag tror faktiskt att han hade tyckt det varit helt okej att stanna kvar hos dem ett tag till... Så nu väntar vi med spänning på besked om att allt gått bra!
Vilken helg vi har haft på landet! Första besöket sedan nyår. Jag hade tänkt att det skulle vara skönt att ha Hugo några dagar för oss själva på landet, men när Christopher frågade om Skid och Hardy fick hänga med var det ju såklart svårt att säga nej, så vi blev några fler än planerat. Förutom mamma och Ola var Per och småkusinerna också på plats. Vi har verkligen haft toppenväder (vilket de flesta verkar ha haft i helgen) så vi har väl i stort sett bara varit utomhus och fixat. Bilarna är nytvättade! Till och med min bil ser nästan ny ut, som jag har putsat på den.
Niclas har byggt nya träningsgångar som Hugo har invigt med delar av sitt kära rävskinn, jag la årets två första spår igår som vi gick med Hugo i dag. Jag hade bara markerat spårstart och resten osnitslat. Han tog sig superfint fram till båda klövarna. (Bara jag o Niclas som kliade oss i huvudet för vi hade en aning om hur vi lagt det andra spåret i går, det första hade vi en liten aning om) Det är jättebra träning för mig att låta honom arbeta utan att jag kan lägga mig i, han hittar garanterat spårslutet ändå! Bortsett från det har det blivit lite övriga promenader med killarna. Hardy älskar att skutta omkring i skogen och plocka pinnar eller snarare mindre stockar. Skid springer runt och skäller och Hugo går helst för sig själv med nosen i vädret och vädrar... Men nu är vi hemma allihop och i morgon är killarna lediga för jag då jobbar hemifrån...Skönt! Lite bilder från landet
Hugo väntar på räven

Min räv, sa Hugo
Våra fina gångar
Hugo vädrar

Skid med största pinnen
Bröderna Bus
Hardy är (alltid) hungrig
Mindre trevligt spår från oinbjuna gäster...

Inga kommentarer: