söndag 19 augusti 2012

Norrköping

I morse gick vi återigen upp tidigt för att fara i väg på hundaktivitet. Dagens tripp gick till Norrköping och utställning.
Först ut var Freddy i öppen klass, vete sjutton vad som hände men han började skutta omkring på tre ben och höll på, som om han trampat på något, men det rättade till sig och han slutade med en tredje placering i ökl med exc. Det roliga i kritiken (som jag f.ö tycker var jättebra), med tanke på hans skuttande, var att han hade "stiliga rörelser", he he.
Han är inte överförtjust i utställningar och han tycker nog att det är mycket överskattat att fara runt på sådant. Men jag tycker ju att det är kul! Nästa helg far han med Johan till Gotland för två dagar sedan får han väl slippa ett tag igen. Det har ju trots allt varit mycket lugnt på den fronten i år! Han sysslar hellre med lydnad och agility skulle jag tro :-) Allra helst springer han nog med mig i skogen och plockar svamp. Nä han plockar inte men hjälper till.
Hur som helst, sedan var det Hugos tur i ch klassen. Han slutade också med ett exc och ingenting mer. Domaren önskade strävare päls (men han hade bra färg, he he) pälsen var i kortaste laget i dag samt nybadad efter sin lilla maskerad när han klädde ut sig till koblaffa på landet...Han är i alla fall anmäld till tredagars i Högbo så det ska bli kul att se hur det går där.
Nåja, vi (jag?) har haft en jätterolig dag ändå! Jag och Malin fick hjälpa till att visa lite andra hundar och det är också kul.
Ester fick exc med CK i dag - det var ju underbart! Grattis Johan!
Harry väntar på sista certet men det knep någon annan idag, men det kommer nya möjligheter! Kämpa på Sarah ;-)
Och grattis Camilla till dina toppenresultat i dag! Och alla andra också förstås :-)
Killarnas kritiker finns på deras egna sidor på hemsidan för den som är nyfiken.

Inga kommentarer: