måndag 13 augusti 2012

Uppdatering

Oj vad länge sedan det var jag uppdaterade senast!
Vi har haft fyra veckors semester och haft det toppen! Två veckor på Öland, en vecka med lite rundresande och sista veckan på landet.
Vi har tränat gryt, lydnad och agility. Himla kul!
Hugo gör sitt grytprov på lördag och han är grym! Vi är anmälda till injagningskurs i höst så han ska väl få till några naturgryt hoppas jag. Freddy har utvecklats enormt sista veckan i grytet (vi har haft tre dagars träning i förra veckan) så jag är jättenöjd även med honom.
Utställning har jag legat lågt med i år och prioriterat annat men några utställningar blir det i höst. Den första är på söndag i Norrköping, det ska bli kul. Sedan tar Johan med sig Freddy till Gotland på en tvådagars i slutet av augusti. Hugo är anmäld till Högbo som är tre dagar. Det ska också bli kul!
Jag återkommer med bilder från sommaren när jag får en stund över.

Så vi fortsätter jobba vidare på både lydnad och agility. För Hugos del är det jakten som är prioriterad, för Freddy lydnaden. Agility är främst för att ha kul och jobba på samarbete.
Ser fram emot en rolig fullspäckad höst!

Inga kommentarer: