lördag 29 september 2012

Mera gryt!

I helgen blev vi återigen medbjudan på jakt! Jippe säger jag.
Jippie jippie säger Hugo.
Vi for tidigt hemifrån för att möta upp killarna vi skulle jaga med.
I dag lyfte vi nivån ytterligade ett snäpp.
Hugo jobbade i en och en halv timma i ett gryt innan vi plockade upp honom. Han låg nere på 2,5 meters djup. Duktiga killen! Tyvärr var det ett lite för djupt gryt för en nybörjare och vi fick inget skjutet för honom.
Nästa gång ska jag inte släppa honom om vi inte vet att vi kommer att kunna skjuta för honom.
Han är så duktig!!
Återigen besök av lite loppor men det går lätt att fixa med hjälp av vatten och såpa.
Så ytterligare en dag med grytjakt. Jag är nöjd, Hugo är nöjd, alla är nöjda.
Jag är så tacksam för killarna som tar med oss och lär oss så mycket!
Den här gången fick jag träna lite skytte också och fick beröm! Stolt som attan!

Duktiga Hugo, 1 1/2 timma senare

Inga kommentarer: