torsdag 15 april 2010

Hugo 1 år!

Grattis världens bästa Hugo och hela The Hives-kullen, på 1-årsdagen! Tiden går ju så fort! Min lilla bäbis...Hugo är lite småbarnslig tycker jag, fastän han ska ha blivit stor nu :-) Han har otroligt mycket charm! Det är så cool att han är så svart! En del frågar om det verkligen är en Borderterrier, någon frågar om han var en Tysk-blandning, värst var när han som valp blev anklagad för att vara en tax...
Han vill nog vara väldigt självständig men kryper gärna ner tätt inpå mig så fort han får chansen. Sover gör han hos mig så klart. Vi går på lydnad för jakthund och Hugo (och inte minst jag) gör verkligen framsteg. Vi har gått sex tillfällen och har två gånger kvar. Det finns fortfarande saker vi inte grejjar så jättebra t.ex när vi är på promenad med vilt i närheten. Till o med inne i stan blir det livat när jag gått med honom, det kryllar ju av kaniner på Kungsholmen!! Han har sååååå mycket jakt i sig den här lilla killen, han blir helt galen när det är en hare, kanin eller rådjur i närheten, trots verktyg jag fått från kursen (ha ha ha) men han är en grymt bra spårhund och jag ser fram emot att göra anlagsprovet och att grytträningen sätter igång. Han fick sitt första CK på sin första officiella utställning i mars i Sollentuna och har fått fin kritik på alla sina utställningar han varit på. Nästa helg ska vi till Västerås på utställning, sedan blir det Årets Border och Elmia tre-dagars i Jönköping i Juni. Spännande o se hur det kommer att gå. Han är ju väldigt svart...Letade efter lite bilder från när han var liten och det finns ju hur många fina bilder som helst, svårt att välja. Men jag tog några som jag tyckte passade Hugo. Han har mycket energi och gillar bland annat att gräva :-) Freddy har varit en toppen brorsa åt Hugo under hela tiden får jag inte glömma bort att tillägga. Mycket tålamod har den killen. Han blev dessutom typ värdsbäst i lydnad när vi köpte Hugo, det var kul...he he he.



















2 kommentarer:

Sarah sa...

Grattis på födelsedagen Hugo!!! Harry hälsar att han saknar sin kompis och hoppas att vi ses snart igen!!! Kram!

Agnes sa...

Grattis till den söta lilla killen !!!
Vi ses i Västerås och håller tassar och tummarna för er :-)
Kram från mig och Agnes