söndag 25 april 2010

Utställning i Västerås...

I går morse for vi tidigt från landet till utställningen som för dagen höll till i Västerås. En tröst klockan halv sju på morgonen när klockan ringde, var i alla fall att det är närmare att åka från landet än från stan.
Niclas följde snällt med, på sin födelsedag och allt :-) - Grattis! och du är så gullig som hänger med trots allt.

Det gick bra för Hugo med CK och en 4:e placering bland hanarna. Det gick som "vanligt" för Freddy, dvs en 1:a och sedan någonstans bland de tre sista i konkurensen. Men vad gör det? Jag tycker att det är jättekul, även om Freddy hellre skulle springa omkring på landet om han fick välja, det kanske Hugo också skulle välja om han hade en möjlighet. Det är så många trevliga gulliga Borderägare och hundar så det är egentligen därför jag tror att jag tycker att det är kul. Utställning kunde jag ju inte ens stava till för en tid sedan.

Innan vi åkte hem hann jag med en shoppingrunda med Jenni, Emelie o Yvonne. Alltid lika kul att träffa er gulliga människor! Nästa utställning är Årets Border som äger rum om en månad.

På torsdag ska jag förhoppningsvis få lära mig massor om utställning! Då ska jag på kurs för Gerard O´shea i Gnesta tillsammans med andra Borderägare. Det ska bli såå kul! Jag har bara hört en massa om honom...

Efter utställningen i går åkte vi tillbaka till landet och delar av familjen. Vi har rensat rabatter, städat växthuset och Mathias har i princip blivit klar med lekstugan, riktigt fin!
Hugo får ha långlina ute, jag litar inte på den lilla rymningsbenägna hunden.
Men vi övar hela tiden på det vi lärt oss på kursen, riktigt bra tycker jag att det går...Men - Matte vs Rådjur...? Nja tveksamt vem som vinner...
Freddy däremot klarar sig galant utan koppel. Det har han aldrig haft på landet. Nåja - några rymningar får man ta.

Sist men inte minst: GRATTIS Yoshi! BIR m Cert i går i Norge.

Inga kommentarer: