torsdag 19 maj 2011

Träning

I går var det premiär för vår nystartade träningsgrupp som Liv o Malin på vårat dagis (Hundvy) startat upp. Vi var fem stycken från dagis plus Malin o Liv som möttes upp utanför dagis kl 18.30 och gick vidare till en närliggande plan där vi hade "egen" träning tillsammans. Jättebra att träna sin egen hund tillsammans med andra hundar som störning. Och alla var såklart jätteduktiga.
I kväll började jag och Hugo på agilitykurs på Hundens Hus. Vi var sex ekipage, en parsonhane , en jaktlabbetik, en ridgebacktik, en jättesöt mopstik och en hane av typ petit basset griffon, alla tre hanar var lite spända i början och hade lite svårt att koncentrera sig men det släppte mer o mer under kvällen.
Vi övade att gå över pinnar (heter säkert ngt finare?) för att träna kroppskontroll, hopp, slalom, tunnel och gungbräda. Det var jättekul! Hugo var så duktig och ivrig att få jobba. Han flög in brevid mig i fotposition efter varje övning och jag tror att han tyckte att vi hade jättekul.
Gungbrädan var det enda han inte gillade, alla hundar tvekade inför den utom mopsen som bara gick över helt oberörd hon var verkligen en liten tuff tjej. Hugo tyckte absolut att vi kunde strunta i den superläskiga prylen. Jag la inte så mycket tid på att försöka övertyga honom utan kommer att träna lite på det hemma till nästa gång.
Längtar till nästa torsdag!
På tisdag startar jag och Stine upp socialträningen igen i Tanto för
BTS Sthlm, det ska bli spännande.
Så mycket träning är det nu...

2 kommentarer:

Sarah sa...

Pinnar var det ja... =D Jag tror jag får smyga dit och ta en åskådarplats tror jag bestämt! Jag tror de flesta hundar tycker att det är roligt, bara jag som tycker det ser så fånigt ut när de springer runt och ser ut som flygplan på speed... Miss you love!

Freddy the dog sa...

Love U 2 ;-)