måndag 30 april 2012

Grisar o utställning

Det har varit en riktigt rolig helg! Med, som vanligt, mest hundaktiviteter på agendan.


Fredag kväll var det planeringsdags igen inför Huvudstadsbordern hemma hos Stine. Vi ligger bra till känns det som. Jag hann även med att gosa lite med Aikos fina små valpar samt den nyinköpta Hygenstövaren Stella som är kennelns nytillskott.


I lördags morse hämtade jag o Casper upp först Annika o Kiwa på Älvsjö stn vid halv 7 sedan Johan o Ester för att fara vidare till Mamima. Vi var framme strax före nio och hade sällskap av ett gäng andra trevliga BT ägare som var nyfikna på att testa sina hundar på vildsvin. Vädret var på topp och hundarna lyckliga!
När vi var klara för dagen for jag, Casper och Johan vidare till landet där Niclas, Mamma o Ola redan var på plats.
Vi åt och spelade lite kort innan det var dags att sova.


Söndag morgon, klockan ringde halv 7. Skönt att vakna upp och bara släppa ut killarna så att de fick springa av sig ordentligt innan det var dags att fara till Västerås för årets första utställning.
Niclas stannade kvar på landet med Ester och Johan följde med mig o killarna. Många bekanta på plats och det är alltid lika kul!
Jag var mest orolig för Freddy´s päls som inte var helt klar att ryckas sist hos Cindy och alltså lite lång tycker jag, men han fick fin kritik för både päls och trimning. Jag fick möjlighet att tacka Cindy på plats eftersom hon dömde två ringar bort från oss. (INte helt ovanligt iof) Hon är superduper! Har alltid tid för oss och hjälper mig med så mycket! Freddy fick ett Exc o Hugo fick Ck, så jag var nöjd.
BIR i dag med cert blev fina Musical’s Marokhan och BIM blev Musses fina syster SE UCH Axbor Nattviol. Grattis Lena!
När vi var klara i Västerås for jag o Johan tillbaka till landet. Vi fikade innan Johan packade ihop och for vidare till sitt eget land. Jag somnade nio i går kväll, som en klubbad säl!!


Johan har fotat både lördag och söndag så jag återkommer med lite bilder när jag fått några av Johan.
Tack alla som gjort den här helgen så rolig!


Inga kommentarer: