fredag 16 juli 2010

Ett prov klart

I morgon bitti skulle vi egentligen vara på Freddys grytprov men pga värmen blev det flyttat till ikväll istället, klokt av klubben! Så jag, Niclas och Christopher for upp till Skogstibble och var på plats ca 20.30.
Vi var fyra hundar som startade, varav två för karaktärsprov. Två JR och två BT. När vi kom dit började vi med invägning och chipkoll. De var fräcka nog att be mig ställa mig på vågen, ha ha, jag hoppas verkligen inte att det hamnar i protokollet! Freddy vägde 10,1 kg kan jag avslöja...
Provet gick, trots den lilla detaljen med officiell vägning, hur bra som helst. Kul att se hur Freddy bara har hajjat allt och hur bra han jobbar.
När vi var klara bjöds det på fika med hembakat till, mums! Samt utdelning av diplom :-)
Även Hugo som vi hade med oss fick tillfälle till en friträning, hans andra möte med grävling i konstgryt, han insåg också kvickt att det är gångarna som gäller i grytträning och är absolut redo för ett karaktärsprov. Även Freddy fick gå i grytet en gång till. Det är ju så kul!
Mina söta duktiga gulliga killar!
OCH sist men inte minst -nu börjar semestern! Visserligen har jag jour kommande vecka, men det känns ändå som semester! Underbart!
På söndag finns vi i Kungsträdgården på Hunden Dag.

2 kommentarer:

Camilla. V o Isac sa...

Grattis till lyckat prov!!!
Vad roligt att dom är så på, grabbarna!!! :)
Och grattis till semestern, själv börjar jag att jobbar på må...:(
Men jag har verkligen haft en toppen-semester!
Vi ses nästa helg!
Kram

Maria & Agnes sa...

Vilka duktiga grabbar!
Nospussar till alla från Agnes och kram från mig!