lördag 3 juli 2010

Hej grävling!

I morse drog vi tidigt hemifrån för att besöka grytet i Skogstibble.
Det var VARMT redan när vi kom fram vid nio tiden. Kanske ända upp mot 40 grader i gångarna.
Men man kan ju inte välja o vraka på tider, eller platser heller för den delen, för denna typ av träning så man får ta det som finns -när det finns - där det finns.

Tänk att Freddy nu har fattat vad man ska göra och att det verkligen inte går att fuska. Finns inga genvägar till grävlingen :-)
Han gick klockrent i alla gångar och kom på utkallning. Han har tidigare år aldrig velat gå i gångarna utan hoppar upp och drar direkt till grävlingen ovan jord. Men inte nu. Freddy var såå duktig och ska göra första provet om två veckor där.

Hugos tur - vi ställde ner honom framför kitteln och han gick ju igång med sitt skall. Så fick han beröm för det också, han tyckte nog han var i himlen. Skälla hur mycket man vill och få beröm...
Han ville inte gå in från "tvåan" så de täckte framför kitteln och det var ok för honom att gå men vi lät det räcka därifrån och avslutade när han säkert tyckte det var som roligast.

Jag tycker det var jättebra killar som höll i det, de förklarade bra, tog det lugnt och lät varje hund få jättemycket tid. Jag fick bra tips av andra besökare där också :-)

Hugo ska jag åka till Öster Malma med om 1 1/2 vecka för nytt träningstillfälle. De tyckte inte jag skulle låta Freddy gå i annat gryt innan provet så han får stanna hemma då...

3 kommentarer:

Agnes och Maria sa...

Tänk vad modigt! Att gå in i ett trångt, mörkt (och för dagen varmt) mörkt utrymme för att möta ett monster större än man själv!!!
Finns det NÅGON 2-bening som skulle våga det?! Jag vågade knappt kika under sängen när jag var liten så mig kan man räkna bort på en gång!!! Kram <3

Sarah,Yoggi&Harry sa...

Hejja!!! Klart grabbarna gillar grävling! Önskar att vi hade möjlighet att hänga på... Dumma jobb! Har inte hört om Hugos öga, hoppas det är bra nu. Saknar er!!! KRam!

Camilla. V o Isac sa...

Åh, vad roligt! Vilka duktiga killar!!!
Kram från oss :)