torsdag 8 juli 2010

MH för Hugo

För någon månad sedan anmälde jag mitt intresse för MH ute på Värmdö via Terrierklubben. Hade faktiskt glömt bort det. Men i dag ringde de och frågade om jag fortfarande var intresserad, vilket jag var såklart! Så den 31/7 är det dags för Hugo att gör sitt MH.
Det ska bli sååå intressant. Freddy gjorde ju sitt förra sommaren och han var då två år fyllda precis, Hugo kommer att vara 1 år & 3 månader.
Freddy var ju bara hur cool som helst på sitt prov och jäkligt finurlig.
Det jag bävar mest över nu är att Hugo ska vara lös under momenten...Hugo lös...hmmm, kanske jag borde träna intensivt på inkallning kommande veckor?
Jag minns när vi var och tittade på MH inför att Freddy skulle göra sitt, det var Rottisar då som gick. Ingen jakt i dom eller problem med att de skulle fara efter något vilt i skogen under proven, tänkte jag. Så jag frågade om man var tvunden att ha hunden lös, eftersom jag hade en jakthund som kanske kunde dra.
Då flinade killen och svarade att man ska väl ha sådan pli även om det var en jakthund...Där fick jag...

Inga kommentarer: