måndag 16 augusti 2010

Vilken helg!!

Fredagen började med att jag mötte upp Stine och Johanna för att lämna Hugo som skulle åka med dem till Norge. Det gick bra. Även om det kändes lite konstigt att se dem fara i väg med min "bäbis". Det är precis lika nervöst att vara hemma när det är utställning som att vara på plats vet jag nu...
Lördag morgon kom Sarah hem till mig och tillsammans åkte vi till Hundens Hus för att påbörja vår Instruktörsutbildning. En helg i månaden under ett år! Det ska bli såå kul!!
Tyvärr var jag tvungen att lämna Hundens Hus redan strax efter 13.00 eftersom jag skulle vidare på Sandra och Pelles bröllop kl 15.30. Så det var hem, fixa till sig, inte lätt i den extrema hetta vi hade, över 30 grader varmt ute...Bröllopet var trevligt och båda sa "ja". Det blev inte så sent, som tur var, vi var hemma vid 23.00.
Skönt med tanke på att jag skulle tillbringa hela söndagen på Hundens Hus.

Det blev en toppenhelg för Loppekassagänget! Aiko blev BIM på lördagen och alla killar placerade sig bra med fina kritiker. Söndagen blev också bra, om än inte lika bra som lördagen men det var fina kritiker och placeringar ändå. Pappa Luppe kunde vara stolt både över sina egna BIR veteran (som vanligt) samt sin avkomma som på lördagen blev BIS3 med sina valpar! Och lilla Loppan (läs Hugo) slog bröderna Buzz och Yoshi på söndagen då de alla möttes för första gången i samma ring.
Tusen tack till Johanna som har varit med i Norge och handlat Hugo samt Yvonne & Lasse (världens bästa farmor och farfar!!) som såg till att alla som skulle, kom hem ordentligt på söndagen. Ni är bäst!
Nu laddar vi för kommande helg då det är utställning både i Eskilstuna och Norrköping. Helgen efter är det Gotland för Hugo sedan ser det ut som att vi alla får en välförtjänt paus från utställningar.


3 kommentarer:

Freddy the dog sa...

Vad kul! Då ses vi redan nästa helg :-)

Maria och Agnes sa...

Grattis till fina resultat och påbörjad utbildning! Nu finns det mycket att glädjas åt, Kul!
Kram från mig och Agnes <3

Camilla. V o Isac sa...

Grattis till fina resultat i Norge. Vad roligt för hela gänget!
Vi ses i helgen! ;)
Kram